Turbosprężarka

Konserwacja turbosprężarek

Kluczowe dla eksploatacji silników Diesla

Silnik jest przeznaczony do spalania mieszaniny paliwa i powietrza w celu uzyskania energii mechanicznej. Mechaniczna energia następnie przemieszcza tłoki w górę i w dół, aby utworzyć ruch obrotowy, który zmienia koła pojazdu. Im więcej energii mechanicznej, tym więcej mocy może wytwarzać silnik.

Znacząca różnica między turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym a tradycyjnym silnikiem benzynowym o naturalnym ssaniu polega na tym, że powietrze przedostające się do silnika wysokoprężnego sprężane jest przed wtryskiem paliwa. To tutaj turbosprężarka ma kluczowe znaczenie dla mocy i wydajności silnika wysokoprężnego. Zadaniem turbosprężarki jest sprężanie większej ilości powietrza przepływającego do cylindra silnika. Gdy sprężane jest powietrze, cząsteczki tlenu są pakowane bliżej. Ten wzrost powietrza oznacza, że ​​można dodać więcej paliwa w tym samym rozmiarze naturalnie zasysanego silnika. Powoduje to zwiększoną siłę mechaniczną i ogólną poprawę efektywności procesu spalania. Dlatego też wielkość silnika może być zmniejszona na turbodoładowany silnik, co przyczynia się do lepszego pakowania, oszczędności wagi i ogólnej oszczędności paliwa.

Jak działa turbosprężarka?

Turbosprężarka składa się z dwóch głównych sekcji: turbiny i sprężarki. Turbina składa się z (1) koła turbiny i obudowy turbiny (2). Zadaniem obudowy turbiny jest kierowanie (3) gazem spalinowym do koła turbiny. Energia z gazów spalinowych obraca koło turbiny, a gaz opuszcza obudowę turbiny przez obszar wylotowy (4).


Schemat turbosprężarki

(1)  Koło turbinowe
(2)  Obudowa turbiny
(3)  gaz wylotowy
(4)  Obszar odprowadzenia spalin
(5)  Koło sprężarki
(6)  Obudowa sprężarki
(7)  wałek stalowy kute
(8)  Sprężone powietrze

Sprężarka składa się również z dwóch części: (5) koła sprężarki i obudowy sprężarki (6). Tryb pracy sprężarki jest odwrotny od turbiny. Koło sprężarki jest przymocowane do turbiny za pomocą wałka stalowego kutego (7), a gdy turbina obraca koło sprężarki, wirowanie z wysoką prędkością wciąga powietrze i ściska go. Obudowa sprężarki konwertuje strumień powietrza o wysokiej prędkości, niskociśnieniowej do wysokociśnieniowego strumienia powietrza o małej szybkości poprzez proces dyfuzji. Sprężone powietrze (8) jest wepchnięta w silnik, co umożliwia spalanie większej ilości paliwa przez silnik, aby uzyskać więcej mocy.
 
Zapobiega usterekom silnika

Spróbuj CARBON CLEANING!


Czyści silnik i eliminuje gromadzenie się węgla

Prewencyjne czyszczenie silników umożliwia przywrócenie części silnika, a nie ich wymianę, a tym samym oszczędność właścicieli samochodów na kosztownych częściach, takich jak nowa turbosprężarka (5.000-10.000 zł), katalizator (2.000-7.500 zł), DPF (2.000-7.500 zł) Lub zaworu EGR (1.300-1.700 zł).

Problemy te wynikają głównie z złego spalania, które stłumia silnik.

Zatem: przed wymianą części silnika spróbujmy go wyczyścić. Brudny silnik w wyniku gromadzenia się węgla jest nowym zagrożeniem dla osiągów pojazdów.
 
Konserwacja turbosprężarek

Konserwacja turbosprężarki 1

Pierwszą rzeczą, która powoduje szybkie zużycie i stres do turbosprężarki, wystarczy uruchomić silnik samochodu i jechać. Dzisiejszy samochód to bardzo wyrafinowana maszyna, która jest bardzo łatwa w obsłudze, wystarczy obrócić klucz, uprzemysłowić i przejechać. Są setki rzeczy, które mają miejsce w ciągu kilku sekund od momentu uruchomienia samochodu, a jednym z najważniejszych jest przepływ oleju pochodzącego z pompy olejowej do turbosprężarki. Kiedy silnik jest uruchomiony po raz pierwszy, następuje niewielkie opóźnienie, dopóki olej z pompy oleju nie dociera do turbosprężarki. W tym czasie turbosprężarka już się przędza wielokrotnie szybciej niż silnik. Wiemy, że olej jest jedynym środkiem poślizgowym turbosprężarki, dlatego bardzo ważne jest, aby dostarczane było szybko i wydajnie, aby nie uszkodzić łożysk w turbosprężarce. W tym krytycznym momencie najlepiej odczekać co najmniej 3-5 minut przed wyjazdem po raz pierwszy tego samego dnia. Następnie, jeśli samochód pozostanie siedzący krócej niż 3 godziny, można zredukować ten czas bezczynności do około minuty. Powodem tego jest bardzo prosta temperatura oleju. Gdy temperatura oleju jest zimna z silnika nie działającego przez pewien czas, jest gruba i wolna, aby przepływać przez wszystkie kanały oleju, linie i filtry znajdujące się w układzie smarowania. Powolny ruch zimnego oleju nie może dostać się do wszystkich fragmentów i klerancji znalezionych w turbosprężarce, a ponieważ turbo obraca się z bardzo dużą prędkością, szkody spowodowane brakiem przepływu oleju wydają się bardzo szybko. Idealna temperatura oleju i właściwego smarowania wynosi pomiędzy 85-100°C, a w chłodny dzień może osiągnąć silnik do 20 minut w celu osiągnięcia tej temperatury oleju. Gdy pozwolisz, aby samochód rozgrzewał się przez kilka minut, najlepiej jechać samochodem przez co najmniej następne 5 minut, unikając podawania samochodu więcej niż 1/4 przepustnicy. To daje czas na olej właściwie rozgrzewający i wykonuje swoje zadanie smarowania wszystkich istotnych obszarów turbosprężarki.

Przed zamknięciem silnika omówiono wiele tematów dotyczących czasu, w którym należy wycofać samochód z turbodoładowaniem bezczynnie. Najpierw wyjaśnimy, dlaczego samochód musi ostygnąć przed wyłączeniem kluczyka, a także dlaczego nie jest dobrze, aby samochód bezczynny przez dłuższy okres czasu niż potrzebny do prawidłowego życia turbodoładowania. Wiemy, że turbosprężarka pracuje z bardzo dużą prędkością obrotową i jest zasilana olejem smarującym z silnika, więc tylko ma sens, aby spowolnić prędkość turbo, a także dostarczyć olej przed zamknięciem samochodu. Po wyłączeniu silnika w samochodzie turbosprężarka będzie nadal kręciła się przez około minutę lub dłużej, a w tym czasie olej nie jest dostarczany do łożysk turbosprężarek, powodując zużycie. Aby temu zapobiec, w przeszłości powiedziano nam, aby silnik nie pracował przez kilka minut przed wyłączeniem kluczyka. Dobra rzecz, która dzieje się w tym czasie jest w rzeczywistości turbo będzie spowolnić, ale jeśli pozwolić na bezczynność, aby długo temperatura komory silnika, oleju silnikowego i turbosprężarki zacznie rosnąć. Powodem tego jest, że dzisiejszy samochód ma się poruszać podczas pracy, pozwalając na przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika, utrzymując ją w chłodnym miejscu. Najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie samochodu tak łatwo, jak tylko jest to możliwe, gdy zbliżasz się do celu. Po znalezieniu bezpiecznego miejsca parkingowego należy pozwolić, aby samochód pozostawał bezczynny przez nie więcej niż 2 minuty. Tym razem będzie to wystarczające, aby zarówno turbosprężarki szybciej spowolnić, jak i dla wzrostu temperatury w komorze silnika.

Ponieważ olej silnikowy jest także smarownicą turbosprężarki, bardzo ważne jest zachowanie odstępów między wymianą oleju i właściwego rodzaju oleju. Większość klientów zwraca się do serwisu o tych usługach, ale istnieje kilka problemów z tymi informacjami.


Konserwacja turbosprężarki 2

Witamy na następnym poziomie wiedzy o turbodoładowaniu. W konserwacji turbo 2 znajdziesz informacje na temat różnych aspektów turbosprężarki. Ma to na celu pomoc dla entuzjastów DIY, którzy lubią obsługiwać własny pojazd.

Pierwszym prostym tematem jest zmiana własnego filtra powietrza. W ciągu ostatnich 13 lat ilość problemów związanych z turbosprężarką wynikającą z spożycia małych przedmiotów obcych została przekroczona jedynie przez uszkodzenia związane z olejami i olejami. Wielu ludzi bierze pod uwagę, jak bardzo proste są większość filtrów. Zazwyczaj zajmuje mniej niż 30 minut, aby otworzyć obudowę filtra powietrza, wyjąć stary filtr i zainstalować nowy. Problem pojawia się zazwyczaj, gdy coś nie tak łatwo, jak bezpańskie kawałki słomy sosnowej lub inne zanieczyszczenia wchodzą do obudowy filtra powietrza, które nie zostały zauważone. Ponieważ wiemy, że koło sprężarki turbosprężarki jest wykonane z aluminium i obraca się z bardzo dużą prędkością, że jest bardzo podatne na uszkodzenia spowodowane przez coś, co ma bezpośredni kontakt z nim, podczas jego przędzenia. Przed wyjmowaniem jakiejkolwiek obudowy filtra powietrza, aby uzyskać dostęp do filtra, należy poświęcić czas na czyszczenie i sprawdzenie obszaru wokół obudowy. Po wyjętym starym filtrze użyj latarki w celu sprawdzenia wnętrza obudowy, a także każdego kanału prowadzącego do turbosprężarki. Małe cząsteczki mogą szybko uszkodzić turbosprężarkę, więc uważnie śledź proces. Przed zainstalowaniem nowego zespołu filtra zaleca się, aby czas sprawdzać, czy w filtrze występują jakiekolwiek wady w materiale lub powierzchnia uszczelniająca uszczelki wokół obrzeża filtra. Pamiętaj, że czystsze tym lepiej.

Podkreśliliśmy znaczenie jakości oleju silnikowego, teraz obejmijmy zmianę samego oleju. Przechodzisz przez normalną procedurę odwadniania i zdejmuje zespół filtra oleju. Przed zainstalowaniem nowego filtra oleju, oto kilka wskazówek, które pomogą zatrzymać wszelkie potencjalne zanieczyszczenia w silniku. Po pierwsze, weź czystą, wolną od ściółki szmatkę i wytrzyj głowicę filtrującą do silnika, zwracając uwagę na wszelkie oznaki starej uszczelki filtra oleju lub jakichkolwiek luźnych zanieczyszczeń, które mogłyby znajdować się na głowicy filtra. Drugie użycie ściereczki wytrzeć gwint w środku kołnierza mocującego filtra oleju. Był to winien mój przyjaciel Matt, wielokrotnie wskazywał, że nici nadal zawierają małe cząsteczki metalu, a także pociąć resztki tłuszczu z procesu produkcyjnego, które trzeba usunąć. Użyj latarki, aby spojrzeć w dół filtra, upewniając się, że jest w czystości bez żadnych zanieczyszczeń z opakowania pozostawionego do środka. Zawsze napełnij filtr oleju olejem przed montażem, aby pompa oleju zaczęła się szybciej przed uruchomieniem. W tym samym czasie napełnij filtr oleju, weź trochę oleju i nasmaruj pierścień uszczelniający filtra, aby utrzymać go w stanie wiążącym lub przyklejającym się do instalacji. Po napełnieniu oleju do właściwego poziomu w korpusie skrzyni korbowej znajdź główny przekaźnik pompy paliwa i odłącz go od bezpiecznika. Włączyć silnik za pomocą włącznika zapłonu przez 5 sekund, obserwując manometr oleju lub światło. Jeśli miernik nie rejestruje ciśnienia w ciągu 5 sekund od uruchomienia silnika, powtórz czynności po tym, jak starter pozostanie na spoczynku przez 30 sekund. Gdy silnik rejestruje ciśnienie oleju, ponownie podłączyć bezpiecznik / bezpiecznik pompy paliwa i uruchomić pojazd oraz sprawdzić szczelność. Pierwsze uruchomienie układu olejowego zapewni turbosprężarkę szybkiemu ciśnieniu oleju, gdy silnik zostanie uruchomiony, przedłużając żywotność łożysk turbo.

Następnie na liście serwisowej będą świece zapłonowe. Wiele dzisiejszych silników ma świece zapłonowe umieszczone w zagłębieniu w głowicy cylindra. Poświęć czas, aby sprawdzić, czy nie ma brudu i zanieczyszczeń wokół świec zapłonowych przed ich demontażem, aby zagwarantować, że podczas usuwania świec zapłonowych nie dojdzie do obcych przedmiotów. Wszystko, co jest pominięte, staje się ryzykiem uszkodzenia koła turbiny w turbosprężarce, gdy jest ono wypuszczane z cylindra podczas rozruchu. Zawsze upewnij się, że używasz prawidłowej świecy zapłonowej zalecanej przez producenta pojazdu w celu uniknięcia uszkodzeń spowodowanych zapłonem lub uszkodzeniami mechanicznymi.

Filtry paliwa muszą być zmieniane co 10.000 mil na dowolnym turbosprężonym samochodzie. Upewnij się, że używasz właściwego filtru paliwa OEM dla Twojego samochodu, aby zapobiec głodowi na paliwo z powodu restrykcyjnego filtru. Silniki z turbodoładowaniem działają w bardzo specyficznym stosunku powietrza do paliwa, a wszelkie ograniczenia wynikające z zatkanego filtra paliwa lub nieodpowiedniej specyfikacji mogą spowodować szybkie uszkodzenie silnika i turbosprężarki. Filtr paliwa swobodnie płynący przedłuża żywotność pompy paliwowej poprzez usunięcie ograniczenia, przez co pompa musi pokonać dostarczanie paliwa do silnika.


Konserwacja turbosprężarki 3

W tej sekcji omówimy bardziej szczegółową konserwację zapobiegawczą, począwszy od jednej z najbardziej pomijanych części instalacji turbosprężarek, łączników wężowych wysokociśnieniowych, które łączą turbosprężarkę z intercoolerem i na końcu silnikiem. Większość współczesnych systemów turbo działa pod ciśnieniem powyżej 12 psi, więc nawet najmniejszy problem z sprzęgiem może spowodować wyciek ciśnienia. Turbosprężarki działają już z dużą prędkością obrotową, a wszelkie wycieki po sprężarce powodują, że turbosprężarka pracuje nawet trudniej, aby przezwyciężyć straty ciśnienia. Pamiętaj, że siłownik napełniania na większości turbodoładowań reguluje ilość energii spalinowej obecnej na kole turbiny, która jest niezbędna, aby uzyskać szybkość wału, niezbędną do szybkiego obracania się koła sprężarki, aby uzyskać ciśnienie zwiększające. Opróżnienie turbosprężarek jest niewidoczne, ponieważ może dojść do wycieku ciśnienia, więc spróbuje zmusić turbo, aby nadciągnęła ten przeciek do uzyskania pożądanego dodatniego dodatniego ciśnienia. To oczywiście stworzy turbosprężarkę w warunkach prędkości, co znacznie skróci czas życia turbosprężarki.

Aby rozpocząć, najpierw sprawdź wizualnie wszystkie węże, zaciski i rurki. Sprawdzić, czy nie ma wycieków ciśnienia, takich jak wilgoć lub tłusta pozostałość wokół węża lub zacisku, wybrzuszków lub miękkich plam w przewodzie, tarcie z innym przedmiotem, które może powodować ścieranie lub łzawienie, a następnie sprawdzić rdzeń chłodzony, jeśli są przewidziane do oznak uderzenia z żwiru lub innych przedmiotów wyrzuconych z drogi. Naprawy mogą być tak proste, jak dokręcanie lub ustawianie węża lub zacisku, w celu wymiany uszkodzonych elementów sprzęgających.

Jeśli Twój samochód ma ponad 150,000 kilometrów na liczniku, zaleca się wyjęcie intercooler i rurociągów, dokładne czyszczenie całego systemu w celu usunięcia pozostałości oleju i sprawdzenia ewentualnych problemów. Jeśli masz sprzęt, testowanie ciśnienia w układzie chłodzenia intercoolera poprzez wytworzenie korka ciśnieniowego z przodu turbosprężarki i przyłożenie ciśnienia do systemu podczas jego instalowania w samochodzie zapewni doskonały sposób poznania, że ​​system jest szczelnie zamknięty i działa prawidłowo.

Następnym punktem kontroli samochodu wysokiego przejazdu będzie linia dostawy oleju. Z czasem ta linia jest poddawana przepływowi oleju i oczywiście skrajnym temperaturom. Olej zacznie się zmieniać w węgiel w miejscach o wysokiej temperaturze, a jeśli nie zostanie poddany obróbce, może powodować szkodliwe ograniczenia przepływu oleju do turbosprężarki. Zwykle linie zaopatrzenia w wodę są stosunkowo niedrogie z salonu, a jeśli samochód ma ponad 150,000 km, linia musi być serwisowana. Zauważ, że ta linia nie może być niezawodnie czyszczona, wymiana jest jedynym bezpiecznym sposobem na ukończenie tego zadania.

Podczas serwisowania podajnika wysokociśnieniowego należy poświęcić trochę czasu na sprawdzenie wszystkich uszczelek i połączeń. Chociaż jest to bardzo ważna linia, czyszczenie i ponowna instalacja jest często jedynym wymaganiem utrzymania, nie ma potrzeby wymieniać nowej linii, chyba że jest uszkodzona poza serwisem. To samo dotyczy również linii chłodzących turbosprężarek, jeśli są one wyposażone.

Jednym z pytań, o które pytamy, jest wiele sposobów sprawdzenia samej turbosprężarki. Po pierwsze, musisz uzyskać dostęp do wlotu sprężarki turbochargers. Po zaobserwowaniu koła sprężarki przez otwór wlotowy należy zaobserwować obszar nadmiernej ilości oleju znajdującego się w wlocie lub na samej ściance sprężarki. Koło powinno być naturalnym kolorem aluminiowym, bez śladów uszkodzenia udaru lub kontaktu z obudową sprężarki. Jeśli możliwe jest obracanie turbosprężarki palcami, zauważ wszystkie opory lub hałasy. Turbosprężarka powinna się swobodnie obracać, bez tarcia, zgarniania lub innych nietypowych dźwięków. Turbosprężarka będzie miała niewielkie ilości promieniowego (bocznego) ruchu w łożyskach, ale nigdy nie powinno się mieć kontaktu z wlotem sprężarki. Twoja turbina nie powinna mieć zauważalnego ruchu osiowego (i obecnie), jaki można poczuć. Jeśli jakakolwiek z tych diagnoz nie przeszła kontroli, turbosprężarka musi być natychmiast serwisowana.


Konserwacja turbosprężarki 4

Jest to ogólny przewodnik po sztukach służących do usuwania turbosprężarki z samochodu. Nie będę wchodzić do konkretnych wskazówek dotyczących pojazdów, ale po prostu trafiłeś na wyższe punkty usunięcia, aby pomóc Ci w realizacji tego zadania. Jeśli wyjmujesz turbosprężarkę z wysyłką do serwisu, usuń tylko to, czego potrzebujesz, aby wysiąść z samochodu. Do turbosprężarek można pozostawiać takie elementy, jak siłownik nie przepuszczający ciśnienia, wydechowy łokieć, czujnik O2 i przewody chłodzące, z przyjemnością wyjmujemy, wyczyścimy i zainstalujemy je ponownie w czasie odbudowy turbodoładowania.

Pamiętaj, aby pokryć dowolny intercooler, filtr powietrza lub inne otwory, które pozostaną zainstalowane w samochodzie z taśmą, aby nie dopuścić do zanieczyszczenia systemu!

Po pierwsze, zacznij od chłodnego silnika i wykonaj wszystkie kroki opisane w książce serwisowej OEM. Jedna sztuczka dowiedziałem się jak usunąć uparty śrubę z wylotowych połączeń bocznych na turbosprężarce. Zanim zaczniesz próbować rozluźnić, ułóż mały młot i płaski nosa. Z biegiem czasu sprzęt rdzewieje i koroduje między nitkami łącznika a kolektorem lub obudową. Dając każdemu z tych śrub liberalny wstrząs z młotkiem i uderzeniem pomoże złagodzić tę korozję, dzięki czemu łatwo się poluzować. Po zszokowaniu sprzętu, użyj dobrego przenikliwego oleju, takiego jak PB Blaster, Kroil lub ulubiony i podaj śruby dobrą dawkę. Odczekaj co najmniej 20 minut oleju, i nie obawiaj się pracować sprzętem niewiele na raz, obracając go na przemian, jednocześnie rozpylając smar. Twoim celem jest unikanie złamań i zdejmowanych nici.

Jeśli instalujesz turbosprężarkę w nowym silniku, upewnij się, że kładziesz nacisk na określenie, czy filtr oleju w silniku filtruje olej, zanim dojdzie do turbosprężarki, zanieczyszczenie olejem z nowej przerwy w silniku szybko zniszczy łożyska Nową turbosprężarkę. Zainstalowanie filtra wstępnego w przewodzie zasilającym, wraz z silnym magnesem umieszczonym na korpusie filtru oleju zapewni czyste dopływu oleju do nowej turbosprężarki.