Wtryskiwacz paliwa Diesla

Cechy techniczne - Wtryskiwacz Diesla

 
Czyścić wtryskiwacz paliwa diesla?

Spróbuj CARBON CLEANING!


Czyści silnik i eliminuje gromadzenie się węgla

Prewencyjne czyszczenie silników umożliwia przywrócenie części silnika, a nie ich wymianę, a tym samym oszczędność właścicieli samochodów na kosztownych częściach, takich jak nowa turbosprężarka (5.000-10.000 zł), katalizator (2.000-7.500 zł), DPF (2.000-7.500 zł) Lub zaworu EGR (1.300-1.700 zł).

Problemy te wynikają głównie z złego spalania, które stłumia silnik.

Zatem: przed wymianą części silnika spróbujmy go wyczyścić. Brudny silnik w wyniku gromadzenia się węgla jest nowym zagrożeniem dla osiągów pojazdów.
 
Wtryskiwacz Diesla

Dysze są precyzyjnie rozpylane i rozprowadzane w komorze spalania w sposób optymalny może wystąpić spalanie. Jednocześnie dysze niezawodnie uszczelniają system paliwowy z komory spalania.

Zakres dysz Bosch jest zróżnicowany i obejmuje wszystkie konwencjonalne zastosowania. Opiera się on na niezrównanej, bogatej wiedzy firmy Bosch jako ważnego partnera dla międzynarodowych producentów pojazdów.

Właściwości techniczne
  • Odstęp ruchomych części wynosi 0,002 mm.
  • Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania pod ciśnieniem do 2000 barów.
  • Wtryskiwane ilości paliwa wahają się od 1 mm³ do 350 mm³ (ilość ta jest wymuszana przez otwór o średnicy 0,25 mm² przy 2000 km/h)
  • Wtrysk paliwa jest znacznie szybszy niż mrugnięcie oka.
Jednostkowy układ wtryskiwaczy: optymalne ciśnienie w każdym cylindrze

Układ wtryskiwaczy jednostkowych jest elektronicznie sterowanym systemem opracowanym przez firmę Bosch do bezpośredniego wtrysku oleju napędowego. Nadaje się do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o pojemności silnika do 5 l i mocy silnika 312 KM, a pierwsza instalacja w seryjnych samochodach produkcyjnych wyniosła w 1998 roku.

Charakterystyka techniczna

Specjalną cechą układu wtryskiwaczy jednostkowych jest indywidualna pompa przyporządkowana do każdego cylindra. Pompa i dysza są zatem połączone w zwarty zespół, który jest zainstalowany bezpośrednio w głowicy. System wtryskiwaczy jednostkowych umożliwia wysokie ciśnienie wtrysku do 2200 barów.

Zalety
  • Wysoka wydajność dla czystych i wydajnych silników
  • Wysoka moc silnika równa się niskim zużyciu paliwa i niskim poziomem emisji spalin
  • Wysoki stopień sprawności dzięki zwartej konstrukcji
  • Niski poziom hałasu spowodowany bezpośrednim montażem w bloku silnika
  • Ciśnienia wtrysku do 2,200 barów w celu idealnego połączenia mieszanki paliwowo-powietrznej
Wtrysk common rail: zaawansowana technologia dla silników Diesla

Bosch uruchomił pierwszy system common rail w 1997 roku. System jest wymieniony jako wspólny zbiornik wysokociśnieniowy (common rail), który dostarcza wszystkie butle z paliwem. Z konwencjonalnymi układami wtrysku oleju napędowego, ciśnienie paliwa musi być wytwarzane indywidualnie dla każdego wtrysku. Z systemem common rail, jednak generowanie ciśnienia i wtrysku są oddzielne, co oznacza, że ​​paliwo jest stale dostępne przy wymaganym ciśnieniu do wtrysku.

Tryb pracy

Z konwencjonalnymi układami wtrysku oleju napędowego, ciśnienie paliwa musi być wytwarzane indywidualnie dla każdego wtrysku. Z systemem common rail, jednak generowanie ciśnienia i wtrysku są oddzielne, co oznacza, że ​​paliwo jest stale dostępne przy wymaganym ciśnieniu do wtrysku. Generowanie ciśnienia odbywa się w pompie wysokociśnieniowej. Pompa spręża paliwo i doprowadza go przewodem wysokociśnieniowym do wlotu szyny, który działa jako wspólny zbiornik wysokiego ciśnienia dla wszystkich wtryskiwaczy - stąd nazwa "common rail". Stamtąd paliwo jest rozdzielane na poszczególne wtryskiwacze, które wtryskują do komory spalania cylindra.

Szeroki zakres rozwiązań

Bosch oferuje wspólne systemy kolejowe dla wszystkich modeli samochodów z mikrowarów do ciężkich samochodów luksusowych. Pompy wysokociśnieniowe pracują pod ciśnieniem od 1100 do 2200 barów. Dostępne są również systemy z indywidualnymi pompami (pompy wtykowe). Wtryskiwacze wykorzystują zawór elektromagnetyczny lub technologię piezoelektryczną.

Zalety
  • Czysty i bardzo wydajny wtrysk paliwa z powodu bardzo krótkich odległości opryskiwania i wielokrotnego wtrysku
  • Wysoka moc silnika i płynne działanie przy niskich zużyciach i emisji
  • Może być stosowany we wszystkich modelach pojazdów dzięki modułowej konstrukcji