Czyszczenie turbosprężarki

Jak uniknąć zanieczyszczenia Turbo? Skuteczne rozwiązanie to czyszczenie węgla.

1 - Dlaczego turbosprężarki brudzą?

Sprężone powietrze jest jednym z najważniejszych aspektów pracy silnika. Turbosprężarka jest napędzana turbiną napędzaną przez urządzenie indukcyjne co zwiększa wydajność silnika i moc poprzez wtłaczanie dodatkowego powietrza do komory spalania. To poprawia efekty, ponieważ turbina może wymusić więcej powietrza i proporcjonalnie większą ilość paliwa do komory spalania, niż tylko ciśnienie atmosferyczne. Moc potrzebna do wirowania sprężarki pochodzi z energii kinetycznej spalin silnika, bez zużywania jakiejkolwiek mocy z wału napędowego.

Słabe rozpylenie paliwa prowadzi do powstawania sadzy, która można zapchać układ wydechowy. To stawia negatywną presję na turbosprężarki, układu wydechowego i zmniejsza moc silnika. Oprócz mniejszej mocy silnika, objawy tej sytuacji to wadliwe uruchomieniu silnika, głośna praca turbosprężarki, biały dym spalin, a także nadmierne zużycie oleju.
2 - Jak zachować żywotność turbosprężarki?


Turbosprężarka jest smarowana olejem z silnika. Dlatego, podobnie jak w przypadku innych elementów mechanicznych, w najlepszym interesie właściciela jest stosować się do zaleceń producenta dotyczących częstotliwości wymiany oleju, jak również rodzaj oleju do wykorzystania. Delikatna jazda na zimnym silniku jest zalecana tak długo, dopóki nie wzrośnie temperatura oleju silnika i silnika. Również istotna uwaga: gdy silnik jest wyłączony, chociaż olej nie płynie, turbosprężarka będzie nadal obracać się krótki okres czasu. Aby zapobiec pracy "na sucho", zaleca się, aby zostawić pracujący silnik przez pewien czas przed wyłączeniem zapłonu i opuszczeniem samochodu.
3 - Jak oczyścić turbosprężarkę?

Istnieją dwa sposoby, aby oczyścić turbosprężarkę, objęte szerokim przedziale cenowym.

  Najdroższą opcją jest całkowita wymiana części. To, co większość mechaników będzie oferować. Cena części i usługi będzie się różnić w zależności od marki i typu silnika, ale średni koszt wynosi od 7500 do 10000 zł.


  Najtańszą opcją, bez konieczności demontażu i najkrótszym czasem serwisowania, a która jest alternatywą dla wymiany części, jest oczyszczanie wodorem za pośrednictwem stacji do czyszczenia węgla. Ta usługa działa jak zabieg zapobiegawczy, co 15 000 kilometrów, ale może również rozwiązać istniejące problemy w silniku.