Nadmierne spaliny

Jak można zredukować nadmierne opary spalin? Rozwiązaniem jest czyszczenie węgla.

Jeśli kolor dymu jest czarny
  •  Czarny dym z układu wydechowego wskazuje, że spalanie paliwa jest niezrównoważone. Oznacza to zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza, z którym jest mieszany wewnątrz komory spalania. Objaśnienie: albo nie ma wystarczającej ilości powietrza, albo jest nadmierna ilość paliwa.
  •  Jeśli pojazd ma wtrysk paliwa, czujniki układu wtryskowego nie są dobrze usytuowane. Jeśli którykolwiek z czujników nie działa prawidłowo lub nie jest dobrze położony, możliwe jest, że zbyt dużo paliwa jest wtryskiwane do cylindra, powodując zbyt bogatą mieszaninę paliwową, powodując niezrównoważone spalanie, a zatem czarny dym. W takim przypadku należy odstawić samochód do serwisu, aby sprawdzić, czy system wtryskowy jest uszkodzony i wymienić uszkodzone czujniki.
  •  Może być tak, że należy zmienić filtr powietrza. Brudny filtr powietrza ogranicza wymagany poziomom powietrza i powoduje, że mieszanina powietrza i paliwa będzie zbyt bogata w paliwo. Zużycie paliwa jest więc niezrównoważone, i będzie występował czarny dym w spalinach.
Jeśli kolor dymu jest niebieski
  •  Niebieski dym to bardzo zły wskaźnik, że olej pali się w Twoim silniku. Weź pojazd w celu jak najszybszego sprawdzenia źródła wycieku.
  •  Jeśli używasz oleju o niskiej jakości od ostatniej wymiany oleju, olej musi być wymieniony, ponieważ jest zbyt lepki lub zbyt rozcieńczony. W takich przypadkach olej wycieka przez uszczelki do komory spalania, gdzie pali się i wytwarza niebieski dym.
  •  Jeśli samochód jest stary lub jest zbyt przeciążony, może dojść do zużycia silnika, co powoduje wycieki oleju. W takim przypadku konieczne jest przeprowadzenie remontu silnika.
  •  Jeśli samochód nie ma mocy, szczególnie podczas podjeżdżania na wzniesienia, możliwe jest, że są uszkodzone segmenty tłoka. Jeśli tak jest, olej może dostać się do komory spalania i palić, co powoduje niebieski dym. Uszkodzone segmenty spowodują spadek mocy, co wymaga kosztownej wymiany części.
  •  Jeśli pojazd ma normalną moc, a dym wydostaje się głównie podczas przyspieszania, jest to wyciek trzpienia zaworu. W takim przypadku należy wymienić zawory.
  •  Wreszcie, jeśli masz silnik wysokoprężny, to możliwe, że źródło wycieku znajduje się w turbosprężarce. Olej przechodzi przez jego wyciek do układu wydechowego i pali się w postaci niebieskiego dymu.
Jeśli kolor dymu jest biały
  •  Biały dym powstaje w wyniku kondensacji pary wodnej, która styka się z zimnym powietrzem zewnętrznym.
  •  Jeśli biały dym wydostaje się podczas pierwszego uruchomienia samochodu w chłodnych warunkach pogodowych, jest to normalne zjawisko. Jest to po prostu wynik odparowania wody, która zgromadziła się wewnątrz układu wydechowego, gdy samochód był nieruchomy. Zapewniamy, wszystko jest dobrze!
  •  Jeśli cały czas wydostaje się biały dym, nawet jeśli silnik jest gorący, jest to spowodowane wyciekiem spod uszczelki głowicy. Jeśli uszczelka zostanie popękana lub zużyta, do wnętrza cylindrów dostanie się woda i pod wpływem podwyższonej temperatury powstanie biały dym, który jest emitowany przez układ wydechowy. W takim przypadku należy najpierw sprawdzić poziom płynu chłodzącego w pojeździe. Jeśli jest niski, to jest zły znak i tak szybko jak to jest możliwe należy odwiedzić mechanika.

Normy dymu w zależności od emisji spalin


Po trzech latach od daty zakupu nowego pojazdu, a potem częściej, przeprowadzane są kontrole pojazdów w celu zapewnienia, że ​​pojazd jest bezpieczny i w granicach norm zanieczyszczeń.

Podczas inspekcji przeprowadza się testy emisji mające na celu sprawdzenie, czy zanieczyszczenia powietrza są poniżej progów ustalonych przez regionalne normy zapobiegania zanieczyszczeniu. W przypadku, gdy pojazd nie przechodzi testów emisji, musi on zostać poddany koniecznym modyfikacjom, aby sprostać wymaganiom zgodności i zostać ponownie dopuszczony do ruchu.
Normy emisji dla silników benzynowych

W przypadku samochodów pracujących na benzynie emisje tlenku węgla (CO) muszą być mniejsze niż:
  • 4,5% dla silników zbudowanych pomiędzy 1972 (rok, w którym wprowadzono pierwsze normy przeciwdziałające zanieczyszczeniu) a wrześniem 1986 r.
  • 3,5% dla silników zbudowanych w okresie od października 1986 do 1993 (1995, jeśli nie ma katalizatora).
  • 0,5% przy biegu jałowym i 0,3% przy 2500 obrotach na minutę dla silników zbudowanych w latach od 1996 do lipca 2002 dla pojazdów bez zintegrowanego wyposażenia zapobiegającego zanieczyszczeniu, i między 1994 a 1995 r. dla pojazdów ze zintegrowanym urządzeniem zapobiegającym zanieczyszczeniu.
  • 0,3% przy biegu jałowym i 0,2% przy 2500 obrotach na minutę dla silników zbudowanych po roku 2002.

Normy emisji dla silników Diesla

W przypadku samochodów pracujących na oleju napędowym poziomy opadów spalin powinny wynosić mniej niż:
  • 3 M-1 dla silników turbo.
  • 2,5 M-1 dla samochodów zbudowanych do połowy 2008 r. bez silników turbo.
  • 1.5 M-1 dla samochodów zbudowanych po połowie 2008 roku bez silników turbo.

Pojazdy z napędem benzynowym wyprodukowane przed 1972 r. i pojazdy z silnikami wysokoprężnymi wyprodukowanymi przed 1980 r. - tj. przed wejściem w życie norm zanieczyszczeń - są zwolnione z kontroli emisji.

Na koniec, pomimo mierzonego silnika, nie będzie to prowadzić do ponownego testu, jeśli zostanie uznane za nadmierne.

Jak ograniczyć emisję dymu, aby przejść testy emisji ?


  Najtańszą opcją, bez konieczności demontażu i najkrótszym czasem serwisowania, a która jest alternatywą dla wymiany części, jest oczyszczanie wodorem za pośrednictwem stacji do czyszczenia węgla. Ta usługa działa jako zabieg zapobiegawczy, zalecane co 15 000 km, ale może również rozwiązać istniejące problemy w silniku.