Czyszczenie kolektora

Rozwiązanie dla brudnego kolektora

Czyszczenie kolektorów

  • Kolektory dolotowe stają się zatkane zarówno z turbosprężarek gazowych jak i silników wysokoprężnych.
 
Kiedy kolektor dolotowy staje się brudny lub zatkany, turbo jest w stanie normalnie funkcjonować, jednakże ciśnienie, które wytwarza, nie jest w stanie przenosić do komory spalania. W związku z tym silnik otrzymuje niewystarczające ciśnienie turbosprężarki i tym samym paliwo nie jest całkowicie spalane z powodu braku powietrza podczas spalania. Powoduje to wywrócenie się czarnego dymu z układu wydechowego.


  • Kolektory wydechowe stają się zatkane zarówno z gazów jak i turbosprężarek.
 
Kiedy kolektor wydechowy staje się brudny lub zatkany, ilość spalin otrzymanych przez turbosprężarkę jest niewystarczająca. W rezultacie nie jest w stanie osiągnąć wymaganej prędkości, aby mogła funkcjonować poprawnie. Silnik otrzymuje niewystarczające ciśnienie turbosprężarki, a paliwo nie pali się całkowicie ze względu na brak powietrza podczas spalania. Powoduje to wywrócenie się czarnego dymu z układu wydechowego.
Jak wyczyścić kolektory ?


  Najdroższą operacją, która wymaga nieco więcej czasu i umiejętności mechanicznych, jest demontaż i czyszczenie kolektora.



  Najtańszą opcją, bez konieczności demontażu i najkrótszym czasem serwisowania, a która jest alternatywą dla wymiany części, jest oczyszczanie wodorem za pośrednictwem stacji do czyszczenia węgla. Ta usługa działa jak zabieg zapobiegawczy, zaleca co 20 000 km, ale może również rozwiązać istniejące problemy w silniku